lørdag den 21. januar 2012

SOPA & PIPA

Et enfoldigt stykke amerikansk lovgivning bukkede i går under for protester fra vigtige internetfirmaer som Reddit, Facebook, Wikipedia og Google.

Protesterne manifesterede sig bla. ved lukning af forskellige sites, Wikipedia som den højest profilerede.

Google, som beværter denne ujævne undskyldning for en blog, valgte den fesne løsning, hvor man ikke lukkede for en skid, men markerede sympati for "sagen" med en sort bjælke over et logo, like so:
"Fuck, vi er solidariske, mand. Så længe vi ikke mister reklameindkomster."

Og der vil jeg bare sige: Bah. Jeg holdt denne blog lukket i næsten et år, for lissom at få tilløb til protestaktionen.

Ja, sandheden kan nu komme frem. JEG afværgede SOPA/PIPA. Jo, jeg gjorde.

Hey, hvis Julian Assange kan tage kredit for det arabiske forår (og juryen er stadig ude ang. hvorvidt det var en god idé at give ubeskåret stemmeret til den store bestand af fundamentalistiske analfabeter, der bebor f.eks. Libyen), kan jeg også tage kredit for den her protestaktion. Medaljer kan skubbes ind under hoveddøren, folkens.

Nej, bare efterlad dem på måtten, nu jeg tænker efter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar