torsdag den 2. februar 2012

Jeg elsker Spotify højere end jeg elsker...

...dig, kære læser. I dag har jeg f.eks. lavet en playlist, der alene består af coverversioner af Joe Zawinuls "Birdland". Der er sateme mange, og de fleste er rigtig dårlige. Det er fedt.

Her til aften falder jeg så atter over denne plade, som jeg har elsket i årevis: "Happy Together" med det finske conceptband Leningrad Cowboys, som foruden at lave nogle helt vildt bizarre film nede i firserne og halvfemserne, var aldeles habile musikere og nogle vidunderlige syrehoveder.


And handsome to boot.

"Happy Together" består af klassiske Americana-sange i rock'n'roll-spektret med en dosis af balalaika-arrangement og - og jeg kan simpelthen ikke finde på en måde at formulere dette, så det er federe end de rene fakta - backup-sang af Den Røde Armés Mandskor.

Hold nu kæft, det er stort. Peruse at your leisure, som man siger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar